2015. június 25., csütörtök

1. fejezet

Sziasztok! 

Igen, már rögtön a blog nyitásakor meghoztam a legelső fejezetet, ami ténylegesen egy fejezet, nem pedig prológus/előszó. El sem hiszem, hogy végre publikálhatom ezt a történetet (is). Nagyon remélem, hogy elnyeri a tetszéseteket, kommentet és véleményt szívesen fogadok, mert szeretném tudni, hogy kinek hogy tetszett ez a rész. Nem is húznám tovább a szót, mindenkinek jó olvasást, és persze kellemes vakációt!






  1.
„Ne hazudj magadnak csak azért, mert azt hiszed, úgy a biztonságosabb.”
– The DUFF
­­­­­­­­– Nagyi! Megjöttem! ­­­­­­­­– kiáltok be a konyhába. Becsukom magam mögött az ajtót, ledobom a táskámat a földre, leveszem a cipőmet, és a kék papucsomba bújva becsoszogok a nappaliba. Nagyiék egymás mellett ülve sutyorognak, amit akkor szoktak, ha valamelyikünk rossz fát tesz a tűzre, és a büntetést vitatják meg egymással.
­­­­­­­­– Lexie! Milyen volt a könyvtárban? ­­­­­­­­– pattan fel Nagyi kora ellenére, széles vigyorral ölel át, és ad az arcomra egy-egy puszit.
     Nyár eleje óta egy könyvtárban dolgozok, hogy addig se unatkozzak itthon a négy fal között. Meg persze egy kis zsebpénz sem árt.
­­­­­­­­– Unalmas ­­­­­­­­– felelem tömören, majd összehúzott szemöldökkel huppanok le a kanapé melletti fotelbe. Felváltva nézek a nagyszüleimre, magyarázatot várok arra, hogy miről beszélgettek ilyen halkan. Csak remélni merem, hogy nem megint a húgom...
     Nagyi látja rajtam, hogy gyanakvást keltett bennem az iménti beszélgetésük, ezért nagy sóhajjal visszaül Nagyapa mellé. Most már nem tűnik fiatalosnak és vidámnak az arca. Sokkal inkább aggodalmasnak. Mintha e pár másodperc alatt még többet öregedett volna.
­­­­­­­­– Nagyapáddal egy nehéz döntést kellett meghoznunk ­­­­­­­­– kezdi a monológját. ­­­­­­­­– Violettel az iskolában rengeteg gond van. Az osztályfőnöke egy nap ötször felhív, és arról panaszkodik, hogy a húgod egy órát sem tud rendes magatartással végigülni. A szünetekben a tanárok orra előtt cigarettázik, és a többi lányt üti a fiú haverjaival. Az igazgatónő ma felhívott ­­­­­­­­– köszörüli meg a torkát, majd fészkelődve figyeli a sápadt arcomat. A torkom már rég kiszáradt, megszólalni sem tudok.
     ­­­­­­­­– Azt a javaslatot tette, hogy Violetet küldjük el egy bentlakásos iskolába ezen a nyáron, hogy megneveljék ­­­­­­­­– süti le a szemét.
     A fejemben visszhangoznak a hallottak, és nyugtalanság lappang bennem.
­­­­­­­­– Ti el akarjátok küldeni a húgomat? ­­­­­­­­– kérdezem rekedt hanggal. Megköszörülöm a torkomat, és lesütöm a szememet.
­­­­­­­­– Hidd el, Lexie, én megpróbáltam! Tényleg. De már nem tudom, hogy milyen büntetést szabjak ki rá, hogy szót fogadjon. Az első pár hónapban arra fogtam, hogy az anyátok itt hagyott titeket. Nem szóltam egy szót se. De ez már nem állapot egy tizennégy éves gyereknek! ­­­­­­­­– törli meg a szemét. Időközben kibuggyant pár könnycsepp, amelyek most ráncos arcán folynak végig. Nagyapa átöleli a vállát; magához húzza, hogy megnyugtassa.
­­­­­­­­– Nem lehetne esetleg, hogy én is megpróbáljam? Beszélek a fejével... ­­­­­­­­– vetem fel az ötletet.
­­­­­­­­– Semmit sem érne, drágám. Már próbáltad. Kinevetett és otthagyott, utána pedig ugyanúgy folytatta. ­­­­­­­­– Kifújja az orrát, megtörli a szemét, majd végigsimít fekete haján. Itt-ott fehér csíkok díszítik, olyan, mintha melíroztatva lenne a haja.
     Ha találgatnom kellene, akkor azt mondanám, hogy rá ütöttem. Ugyanolyan ébenfekete hajam van, mint egykor neki volt, az arcom élei hasonlítanak az övéhez. Ha pár évvel fiatalabb lenne, még talán ikreknek is nézhetnének. Na, jó, pár évtizeddel, inkább.
     Nagyi feláll, bemegy a nappali melletti konyhába, és tölt magának egy pohár vizet.
­­­­­­­­– Hahó! Megjöttem! ­­­­­­­­– hallatszik egy hang, majd egy hangos ajtócsapás után megjelenik a húgom az ajtóban.
­­­­­­­­– Violet, drágám! ­­­­­­­­– húzza mosolyra a száját Nagyi. Hozzá is odamegy, és ad két puszit az arcára.
     Bármennyire is haragszom Nagyira az ötlete miatt, rájövök, hogy csak Violetnek akar jót. Fáj a szívem, ha arra gondolok, miféle döntéseket kell meghoznia és véghezvinnie, hogy a jövőnk szebb legyen. Akármennyire is fáj neki, amit tenni akar.
­­­­­­­­– Mizu? ­­­­­­­­– kérdezi Violet, miközben a konyhaszekrény felé megy. Kivesz egy zacskó chipset, majd teli szájjal néz ránk.
­­­­­­­­– Azt hiszem, én most felmegyek, és... tanulok ­­­­­­­­– állok fel komótosan, majd először a húgom összezavarodott arcára nézek, aki láthatóan nem érti, hogy miért tanulok, amikor most lett vége az iskolának. Másodszor Nagyi szomorú arcára tekint, aki már most felkészül Violet dühöngésére, miután neki is elmondja a rossz hírt. Menet közben ráteszem a kezemet a vállára, ezzel egy kis erőt adva, hogy el tudja mondani Violetnek a döntését.
     Biztosra veszem; ha nekem kellene a húgomnak mindezt elmondani, valószínűleg hatszor kezdeném elölről a mondandómat, mire ki tudnám nyögni a lényeget. A táskámat a vállamra téve hallom, ahogy Nagyapa a fotelbe invitálja a húgomat.
     Felmegyek az emeletre, és a hálószobámba érve inkább bedugom a fülhallgatót a fülembe, bekapcsolom a zenét, s kikapcsolódok egy időre.
     Önző dolognak tűnik, de nem akarom hallani, ahogy Violet kiabálva vág Nagyi fejéhez mindent, kiviharzik a nappaliból, majd miközben Nagyi végigzokogja a napot, addig a húgom ki tudja, merre lófrál a városban.
     Amikor ezt legelőször csinálta, nem tudtam megállni, hogy szájon ne vágjam. Amikor pedig elment egész estére, felkutattam, aztán hazarángattam. Ez ment az első három hónapig. Végül belefáradtam, hogy minden este őt kelljen keresnem. Rájöttem, hogy nem a szó szoros értelmében, de tud vigyázni magára.
     Kilenc hónapja vagyunk itt a Nagyinál, mióta anyám idehozott minket. Új suliba kezdtünk járni. Violetet Nagyapa viszi reggelenként munka felé menet, és haza is hozza délutánonként, ha a lány arra kéri. Bár Nagyapa már elmúlt 60 éves, de még ennek ellenére is szorgalmasan dolgozik egy sportboltban. Legalábbis, mióta itt vagyunk. Én pedig megoldom egyedül a főiskolát. Amikor ideköltöztünk szeptember elején, bevállaltam, hogy elmegyek dolgozni valamelyik boltba eladóként, vagy akár az utcaseprés is megteszi. Szerettem volna Nagyiéknak megkönnyíteni a munkát, hogy el tudjon minket tartani, de ő nem is akart erről hallani. A fejemre csapott és azt mondta, hogy nekem főiskolára kell járnom, majd nyáron dolgozhatok, ha annyira szeretnék. Egy dolgot kért tőlem, és az az volt, hogy tanuljak. Tudtam, miért mondja. Ha a főiskolában nem kapok ösztöndíjat, fizetni kellett volna a tandíjamat, amit már nem tudtam volna. Így megtettem minden tőlem telhetőt, még akkor is, ha utáltam a dallasi iskolámba járni.
     A telefonomat nyomkodva merülök el a gondolataimba, amikor kivágódik az ajtóm, és a húgom horrorisztikus képe jelenik meg előttem. Kihúzom a fülhallgatót a fülemből, és felvont szemöldökkel nézem az elkenődött sminkű Violetet. A fekete szemhéjpúdere a könnyektől teljesen lefolyt. Taylor Momsen 2.
     ­­­­­­­­– Ezek el akarnak küldeni bentlakásos iskolába! Mondd nekik, hogy nem megyek! Mondd meg nekik Lexie! Nem akarok elmenni nyárra! ­­­­­­­­– roskad le az ágyamra, és a két tenyerébe temeti az arcát.
­­­­­­­­– Vio ­­­­­­­­– szakad meg a szívem egy pillanat alatt, majd odakúszok mellé, és átölelem. Arcát beletemeti a vállamba, és keservesen sír. Az én szemeimet is könnyek marják, a torkomat pedig egy gombóc fojtogatja. Akaratlanul is kicsordul egy könnycsepp a szememből. Hagyom, hogy végigszaladjon az arcomon, egészen az államig, ahol lecsöppen Violet barna hajára.
     ­­­­­­­­– Nem akarok elmenni! ­­­­­­­­– hüppög.
­­­­­­­­– Ne sírj. Kitalálunk valamit ­­­­­­­­– biztatom magamat is, bár tudom, hogy nem sokat tehetünk ez ügy ellen. Nagyi képes, és összekötözve viszi el a húgomat abba az iskolába. ­­­­­­­­– Nyugodj meg ­­­­­­­­– mondom neki, majd az éjjeliszekrényemről leveszek egy zsepit, és a kezébe adom. Elhúzódik, kifújja az orrát, és megtörli a szemét.
­­­­­­­­– El akarnak küldeni Oklahomába. Nem akarok Oklahomába menni! Itt akarok maradni, Dallasban. Lexie, beszélj velük, kérlek! Rád mindig hallgatnak! ­­­­­­­­– könyörög vöröslő szemeivel.
     ­­­­­­­­– Bár tehetnék valamit Violet. Tényleg. De tudod, milyen Nagyi. Akármit megtennék, hogy ne küldjön el. Esküszöm ­­­­­­­­– sütöm le a szemeimet.
Violet arca egy-kettőre megváltozik, és az eddigi szomorú arca átvált dühös arccá.
­­­­­­­­– Rohadj meg! Semmit sem teszel! Te is azt akarod, hogy elmenjek! Rohadjatok meg mind! ­­­­­­­­– kiáltja, majd felugrik, és kiviharzik a szobámból. Becsapja maga mögött az ajtót, de úgy, hogy az egyik kép leesik az ajtó mellett lévő szekrényemről.
     A könnyeimet nem tudom tovább visszatartani. A párnámba fúrom az arcomat, és fájó szívvel sírok. Sírok amiatt, mert a húgom rám is haragszik. Pedig nem tehettem semmiről. Ha tudom, hogy Nagyi hallgat rám, szó nélkül lebeszéltem volna erről a bentlakásos iskoláról. Nagyit könnyen rá lehet szedni dolgokra. De annál nehezebben tudjuk lebeszélni valamiről.
     ­­­­­­­­– Bejöhetek? – kopog valaki kettőt az ajtómon. Mielőtt megszólalnék, besüpped mellettem az ágy, és egy kéz kezdi simogatni a hajamat. Felemelem a fejem, és Nagyi aggódó tekintetébe nézek.
­­­­­­­­– Igen? – kérdezem.
­­­­­­­­– Csak szerettem volna, hogy tudd, sajnálom. De hidd el, én csak a húgodnak szeretnék jót. Nekem sem könnyű, hogy tudom, rád is haragszik, pedig nem csináltál semmit.
     Most ő nyom az én kezembe egy zsepit. Hálásan nyúlok érte, elveszem, és letörlöm a könnyeimet.
­­­­­­­­– Tudom, Nagyi, semmi baj. Jól vagyok – biztatom. Nagyi halványan elmosolyodik, feláll, és kimegy a szobámból.
     Miután nagyjából lenyugodtam, üzenek Aaronnak, hogy itthon megint zűr van. Elmesélem neki, hogy mit találtak ki a nagyszüleim, és Violet reagálását. Aaron először elnézést kér, majd elküldi a francba a húgomat. Kérdezgeti, hogy ne jöjjön-e át, majd ő adogatja nekem a zsepiket, és megnézet velem pár vígjátékot, vagy a kedvemért végigül egy horrort is. Megköszöntem, hogy most is aggódik értem, de biztosítottam, hogy nem lesz semmi bajom. Nem nagyon hagyta annyiban, legjobb barátként a kötelességének érezte, hogy holnap átjöjjön.
     Két legjobb barátom van, Aaron és Roxanne. Az előbbivel a szívfájdalmaimat, az utóbbival pedig a külsőmet tudjuk kielemezni. Mégis utálják egymást. Nem is értem. Persze, a kedvemért kibírják egymás mellett, de nem igazán beszélgetnek egymással. Aaron szerint Roxanne túl szőke neki. Egy fősulira járunk mindhárman, ezért nem tudom megérteni, hogy miért nem kedvelték meg egymást legalább annyira, hogy barátok lehessenek.
     A legtöbbször össze szoktak veszni, mert Aaron még nagyobb divatmajom, mint Rox. Ahelyett, hogy együtt áradoznának valami hajformáról, vagy ruháról, mindig veszekednek, hogy kinek melyik tetszik jobban, mi áll jobban, és kinek áll a legjobban.
     Most, hogy itt van a nyár, többet lógunk együtt. Roxszal például megbeszéltük, hogy jövő héttől minden második nap elmegyünk egy konditerembe, vagy körbefutjuk a parkot, ami nem messze van tőlünk. Bizony, itt még park is van. Na, ez az egy, amiből Aaron kimarad, azt mondta, ő úgy tökéletes, ahogy van. Ki sem találnátok, de ezen is vitatkozni kezdtek.
     Vacsoráig ki sem dugtam az orromat a szobámból, végig laptopoztam, és írtam a 150 oldalas beadandómat, amit szeptemberig le kell adnom. Alig haladtam vele, és eddig összesen csak húsz oldal van meg. Igaz, még van két hónapom rá, ha minden nap írok három oldalt, kész leszek vele.
     A lehető legunalmasabb témát kaptuk; sportélet. Pár oldalban a kialakulását kell részletezni, mikor voltak az első csapatok, most milyen csapatok vannak, kik a tagjaik, milyen érmeket gyűjtöttek be, milyen országokban játszottak, és a többi. Dallasnak több csapata van, mint hittem volna. És ha ez nem lenne elég, ez a jegy befolyásolni fogja a félévim 40%-át. Nagyszerű.
     ­­­­­­­­– Vacsora – szólal meg egy hang az ajtó felől. Ijedtemben összerezzenek, majd a hang felé kapom a fejemet.
­­­­­­­­– Egy pillanat – motyogom gépelés közben.
­­­­­­­­– Figyelj ­­­­­­­­– ül le mellém Violet -, sajnálom, amiket mondtam délután.
     A laptopom mögül rápillantok, s egy halk sóhajjal bezárom a Wordöt. Immáron teljes figyelemmel nézek rá.
­­­­­­­­– Semmi baj. Én is sajnálom – mosolyodok el halványan.
­­­­­­­­– Tudom, hogy komolyan gondoltad, amikor azt mondtad, hogy bármit megtennél – tördeli az ujjait.
     Meglep a viselkedése.
­­­­­­­­– Igen. Persze.
Félénken felnéz, egyenesen a szemembe, tekintete félelmet sugároz.
­­­­­­­­– Igazából… tehetnél valamit… amivel ez a téma végre elvetődne – köszörüli a torkát.
Egyre kíváncsibb leszek, de nem vagyok benne száz százalékig biztos, hogy akarom tudni, amit mondani fog.
­­­­­­­­– És mit? – sürgetem.
     Mielőtt válaszolna, feláll, becsukja a nyitva hagyott ajtómat, és még közelebb ül hozzám. Körülnéz, mintha attól félne, hogy valaki meghall minket. Olyan halkan ejti ki a szavakat, mintha egy tiltott dolgot osztana meg velem.
– Legyél álterhes. 

15 megjegyzés:

  1. Szia!
    Már a fülszöveg elolvasása után tudtam, hogy nagyon fog tetszeni a történet, és valóban, így is volt. Kíváncsian várom a folytatást, főleg az álapa érdekel, hogy ki ő, és hogy fogják beszervezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Szimy!
      El se hiszed, mennyire örültem a kommentednek! Nagyon örülök neki, hogy tetszik eddig a történet, remélem, a továbbiakban is így marad :) <3
      xxNetty

      Törlés
  2. Szia! Nem nagyon szoktam kommentelni, feliratkozni meg még annyira sem, de te mindkettőt megkaptad. :) Nagyon tetszik a stílusod, elég hosszú a rész, kellemes kis nyári olvasmánynak tűnik (bár kicsit romantikus vígjáték szerű :p ) minden esetre várom a következő
    részt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Hanna,
      igazán örülök neki, hogy feliratkoztál, és kommenteltél, mindkettőnek rettenetesen örültem! Remélem, nem fogok csalódást okozni! :)
      xxNetty

      Törlés
  3. Szia! Rengeteget gondolkodtam, mit írhatnék neked. de csak egy mondat jutott az eszembe: Le a kalappal! Iszonyatosan tetszik Lexie karaktere, és személyisége. Engem már a cím is megfogott, hisz totálisan elvan találva. Nagyon tetszik az eddigi történet. Várom a folytatást :)

    VálaszTörlés
  4. Szia! Nagyon köszönöm, jól esik ezt hallani :)
    Hamarosan érkezik :)
    xxNetty

    VálaszTörlés
  5. Ilyet még soha nem olvastam, de már most imádom. Nagyon jól írsz, a blog is gyönyörű lett. Várom a folytatást.:DD

    VálaszTörlés
  6. Kedves Netty!

    Jajj annyira, de annyira imádom! ÉS már a fulszövegben is imádtam!

    Örülök hogy ráakadtam. A történet is fantasztikus! Nagyon nagyon várom a következőt!

    Puszil: Lizzy , legújabb rajongód :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lizzy Bizzy (ez de menő név *-*),
      örülök, hogy tetszett ^^ <3
      xxNetty

      Törlés
  7. Netty, drága Netty!
    Imádom az Arany Almát és tökéletesek a cikkek, mindig látom az egyik közösségi oldalon, hogy Netty megint új bejegyzést írt a blogjára.
    Már több napja látom, hogy megosztottad a (Gond)terhes című blogot, többször is rákattintottam, de mindig lusta voltam elolvasni, és azt hittem, ez ugyan olyan sablonos történet lehet mint a blogok 70%-a. De nem. Volt egy blogom aminek Eldobott érzések volt a címe, és sokáig sikere is volt, jöttek a kedves, "rajongói" megjegyzések, és a rengeteg oldalmegjelenítés. Majd egy nap... Kaptam egy kritikát, egyetlen egyet és az romba döntött mindent, rájöttem mennyi bakit is ejtettem a blogon. ez kb. 2 éve karácsonykor történt. Töröltem a blogot és azóta, sosem sikerült olyan sikeres és jó történetet írnom, amibe én is beleélem magam. Azóta ritkán olvasok blogot és csak néha írok egy-egy rövidebb történetet. De máig (az Arany almán kívül) nem olvastam blogot. És ez... ez a történet K*RVÁRA MEGFOGOTT!!! Nagyon szép a design, gyönyörű a színvilág.
    És a lényeg a történet. Maga ahogy leírod, valami fantasztikus!!! Légyszíves folytasd a blogot! :)

    Ölel: Bryana

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Bryana!

      Először is, sajnálom, hogy be kellett zárnod a blogodat egy negatív kritika miatt. Bevallom őszintén, hogy ez az én fejemben is megfordult, miután kaptam Briannától egy kritikát, ami erősen hatással volt rám. Teljes mértékben igazat adtam neki, és úgy gondoltam, hogy tényleg nem tudok rendesen írni.
      Aztán rájöttem, hogy nem hagyhatom cserben a feliratkozóimat, akik várják a folytatást, ezért szereztem magamnak egy bétát, és most teljes erőmmel azon vagyok, hogy változtassak a hibáimon.
      Köszönöm, hogy olvasod az Arany Almát, és örülök, hogy nem gondolod sablonosnak a történetet. :) A második fejezet pedig nemsokára kikerül.

      xxNetty

      Törlés
  8. Szia!

    Azt kell hogy mondjam, tetszett. A Párbeszédek, a reakciók emberiek, nagyrészt nem mesterkéltek. Egy bajom van csak: a stílus. Nem baj van vele, csak olyan... Semmilyen. Nem fogtál meg érdekes kifejezésekkel, hasonlatokkal, mélyebb gondolatokkal, vagy nem tudom... Nyilván még az elején vagyok, de akkor is, a stílusnak azért valamilyennek nem ártana lennie, bár szerintem ez az idő előrehaladtával majd kialakul. A történet viszont... Hümm, sablon. Szülők elmentek. Csak nem? Csak nem ez van minden 1,00001. blogon? Ne haragudj, de ez nagyon-nagyon unszimpivé tette az egészet, csak azért olvastam tovább, mert érdekel, mi sül ki belőle (na meg mert csak két rész van eddig :D). A vége pedig megnt egy másik dolog. De most komolyan, ki talál ki ilyen hülyeséget?! És ki még hülyébb, hogy belemenjen? :D A következő részből kiderül. Értem én, hogy a álterhes dolog a lényeg, de valami jobb indoka is lehetne rá.

    Üdv, Csillag

    Ui.: Ne haragudj, ha kemény voltam, nem megbántani akartalak, csak miután természetesen mindenki elmondta a kis habos torta véleményét, talán valami építő kritikát is hallhatnál, ami segít fejlődni, ugyanis érdemes, mert egyáltalán nem vagy tehetségtelen!

    VálaszTörlés
  9. De jó! Érdekes ez az álterhes dolog.

    VálaszTörlés
  10. Hali! Köszi, hogy megosztottad a blogod. A fülszöveg alapján igencsak csavarokkal teli történettel találja szemben magát az olvasó. Tetszik, ahogy fogalmazol, van benned valami, ez az első fejezet azonban valahogy mégis elvette a kedvem. Biztosra veszem, hogy a későbbiek során meglesz az a felfelé mutató ív. További sok sikert!
    Üdv,
    Jolt

    VálaszTörlés